Retourneren

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?

U heeft het recht om binnen 14 dagen een artikel te herroepen. Na de herroeping heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in uw bezit is: 
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop u het laatste artikel heeft ontvangen:
  • bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop u het laatste onderdeel hebt ontvangen.

U maakt gebruik van het herroepingsrecht door: 

  • het geven van een retouropdracht via onze website, of via een van onze medewerkers.

U kunt het artikel alleen terug sturen als:

  • het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat u het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Sommige artikelen kunt u niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. producten:

  • waarin as is verwerkt
  • die speciaal op maat/verzoek zijn gemaakt
  • die gegraveerd zijn

Als u artikelen terug stuurt, dan hoeft u geen extra gegevens toe te voegen in het pakje. De stickers die zich bevinden op de verpakking van de artikelen, bevatten voldoende informatie om het retour te verwerken. 

U kunt ook door het invullen van het modelformulier aangeven dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. U bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht. 
 

 

Moet ik mijn factuur betalen na een retouropdracht?

Met het toepassen van het herroepingsrecht komt uw betaalverplichting pas te vervallen, totdat wij het product retour hebben ontvangen, of totdat u heeft aangetoond dat het product daadwerkelijk verstuurd is.

Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heeft u de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Als u heeft gekozen voor AfterPay dient u ook de factuur te betalen. AfterPay zal het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.

Als u de gehele bestelling retour stuurt, betalen wij ook de verzendkosten terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons hebt betaald. Als u nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. 

 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 

Als een artikel niet bevalt, kunt u het artikel probleemloos naar ons terugsturen. De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Is er schade aan het product ontstaan, dan bent u zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk.

 

Waar kan ik mijn te retourneren artikelen naartoe sturen? 

U kunt de artikelen, onder begeleiding van het modelformulier, retour sturen naar onderstaand postadres:

Uitvaartwinkel.nl
o.v.v. webshop retouren
Postbus 20
7300 AA Apeldoorn

 

Wat moet ik doen als ik een verkeerd/beschadigd artikel heb ontvangen?

Blijkt een product, ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontroles en hoogwaardige kwaliteitseisen, tijdens het gebruik toch reden te geven tot retour (product- of fabricagefouten), stuur dit dan aan ons terug. Mocht u geen retourformulier meer hebben stuur dan in ieder geval uw volledige naam, adresgegevens en bestelnummer (dit kunt u terugvinden in uw bestelbevestiging of opvragen bij onze klantenservice) mee in het pakket. Wij zullen de retourzending zo snel mogelijk verwerken en u bericht geven.

Terugsturen kan naar het volgende adres:

Uitvaartwinkel.nl
o.v.v. webshop retouren
Postbus 20
7300 AA Apeldoorn

 

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?

Helaas is het niet mogelijk om bestelde artikelen kosteloos, via de webshop, te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat, kleur of zelfs een geheel ander product. Wilt u toch een ander product, maat of kleur dan kunt u dat doen door de verkeerde artikelen te retourneren en de juiste te bestellen. Sommige artikelen kunt u niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. producten:

  • waarin as is verwerkt
  • die speciaal op maat/verzoek zijn gemaakt
  • die gegraveerd zijn

 

 

 

Veilig winkelen met

Veilig betalen met

Zorgvuldig bezorgd door Zorgvuldig bezorgd door PostNL