Garantie

 

Wat is de wettelijke garantie?

Op alle artikelen die u bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. 

 

Wat is een goed product?

U moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Een bed heeft natuurlijk een langere levensduur dan een paar schoenen.

 

Wanneer is een product niet goed?

Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet.

 

Uw rechten tijdens de garantieperiode

Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van uw geld. Is het probleem met het artikel uw eigen schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van uw geld. Heeft u het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van uw geld.

 

Garantiebewijs

Bij Uitvaartwinkel.nl is de factuur van uw bestelling tevens het garantiebewijs van uw artikel. Als u aanspraak wilt maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Uw factuur kunt u terugvinden onder Mijn account. 

 

Klacht of defect binnen garantie

Meldt u een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten binnen de garantietermijn voor rekening van Uitvaartwinkel.nl.

 

Klacht melden

Neem contact op met onze klantenservice en uw vraag zal z.s.m. inhoudelijk worden beantwoord (maar uiterlijk binnen 14 dagen). Voor een snelle afhandeling vragen we u de afleverbon en artikelgegevens bij de hand te houden. 

Chat: zie rechtsonderin uw scherm
Telefoon: 0800 – 723 62 74 (gratis)
Email: info@uitvaartwinkel.nl
Klachtenformulier: vul hier in 

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

 

Meer informatie over garantie

Wil je meer weten over garantievoorwaarden kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar leest u wat uw rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.

Veilig winkelen met

Veilig betalen met

Zorgvuldig bezorgd door Zorgvuldig bezorgd door PostNL